Social Proof

Welkom bij onze Proof review! Het vertrouwen krijgen van je klanten is van enorm belang! Mensen zullen namelijk pas actie ondernemen wanneer ze zich ‘veilig’, ‘ gerust gesteld’ voelen. Door het aantal ‘fraudeurs’ dat het internet dezer dagen telt, is de geloofwaardigheid van een website sterk gedaald. Het vertrouwen op reviews eens dan weer sterker dan ooit te voren! Weten als klant dat je niet de enige bent die interesse toont in een bepaalde website en zien dat anderen een perfecte ervaring met deze website hadden, scheppen een vertrouwensband. De aanwezigheid van ‘social proof’ stimuleert je ‘conversion rate’ enorm!

Met ‘social proof’ bedoelen wij alles, maar dan ook echt alles, die gestimuleerd is door 100% echte mensen. Ratings, live aantal bezoekers, recente activiteit, getuigenissen … Er zijn vele mogelijkheden om klanten bij je website te betrekken en ze een sociale vertrouwensband te creëren. 

social proof

Proof:

Wanneer wij zoeken naar tool zijn er bepaalde zaken die onmisbaar zijn: een gebruiksvriendelijk interface, een grote waaier aan mogelijkheden, een helpdesk en bovenal een systeem dat al bewezen is. Met deze regels te hand hebben we selectie gemaakt. Op deze pagina willen we jullie onze eerlijke review geven van Proof en de voordelen die voor ons het verschil maakten.

Uiteraard zijn er vele tools die deze ‘social proof’-service aanbieden. Dit is dan ook noch een verheerlijking van Proof noch een manier om de andere te kleineren. Proof is de service die voor óns het beste naar onze behoeftes leunde. Terwijl er zeker andere ‘sociale betrekking’-tools zijn die beter aanleunen tegen de noden van anderen. Natuurlijk we slechts garant staan voor Proof, omdat wij met de andere tools, hoe volmaakte deze ook zijn, geen ervaring hebben. 

Tools:

Door gebruik te maken van deze tools zal je conversion rate de lucht in schieten! Ze merken een gemiddelde stijging op van 10 tot 15 procent bij hun klanten. Daar bovenop merken ze dat hun advertenties meer succes hebben en hun aantal terugkerende bezoekers opvallend gestegen is! Dit allemaal doordat deze tools jouw bezoekers een vertrouwensgevoel geven en ze zo jouw klanten maakt.

Hot streaks:

Deze notificatie, hot streaks, geeft weer hoeveel mensen er onlangs op je website actie hebben ondernemen. Dit kan gaan over het maken van aankopen, maar evengoed over het invullen van je e-mailadres. Dit is hun product met de hoogste stijging in ‘conversion rate’!

social proof
social proof
Live visitor count:

Hun ‘live visitor count’ geeft weer hoeveel mensen er ‘live’, op dit moment een bepaalde pagina aan het bekijken zijn. Dit kan ook veralgemeend worden voor je hele website. Zo creëer je een groepsgevoel onder je klanten…

Recent activity:

Met deze notificatie kan je meldingen laten verschijnen met de recentste activiteit op je website. Dit is hun populairste tool en geeft een verpersoonlijking van de bezoekers op je website. Terwijl ‘hot streaks’ het aantal weergeeft, geeft deze tool een persoonlijker bericht, met naam, plaats …

social proof

Campagne opstarten:

Hier zullen we jullie tonen hoe eenvoudig het is om te starten met Proof! Zo kan je zonder veel moeit of enige IT-ervaring je website uitrusten met deze unieke ‘social proof’-tools!

Proof activeren op je website:

Allereerst willen we proof activeren op je site… Dit doen we door een code, voorzien door proof, te kopiëren in de ‘header’ of je site. Dit lijkt misschien wat ingewikkeld, maar dat is het zeker niet! Proof voorziet zelf documentatie die stap voor stap uitlegt hoe je jouw website uitrust met met hun applicatie. Staat jouw gekozen website-‘builder’ niet in hun documentatie? Neem dan contact op met hun hulpdesk of raadpleeg andere documentatie om de ‘header’ van je site te vinden. Echter naar persoonlijk ervaring zien we dat Proof voor de meesten de juiste documentatie heeft…

Wanneer je de ‘header’ van je website gevonden hebt, dan ga je naar je proof dashboard. Bij ‘pixel install’ zie je een code staan, deze kopieer je dan simpelweg in je ‘header’. Zo is proof geactiveerd op je website!

Het aanpassen van je tools:

Na de installatie zal Proof beginnen met het verzamelen van data. Natuurlijk willen we deze data ook tonen aan onze klanten! Hiervoor starten we een campagne door simpelweg op ‘new campaign’ te klikken op het tabblad ‘campaigns’.

Nadat je een naam gekozen hebt voor je nieuwe campagne, zal je arriveren op de eerste stap. Hier bepaal je welke soort tools je wilt gebruiken in je campagne: recente activiteit, live bezoeker teller of hot streaks. Je kan uiteraard meerdere tools gebruiken in eenzelfde campagne. 

Recente activiteit:

Een geactiveerde tool is uiteraard ook volledig naar je hand te zetten! Bij ‘message’ bepaal je welk bericht er wordt weergegeven bij de meldingen. Er is ook optie voor het invoegen van een extra afbeelding en tot slot zijn er nog vele voorwaarden die kunnen aangepast worden. Zo kan je: aanpassen hoe recent de notificaties moeten zijn, ervoor zorgen dat ze nooit hun eigen notificaties zien …

costumation social proof
aanpassen social proof
Proof campagne

Live bezoekers teller:

Ook deze tool is aanpasbaar! Bij de teller kan je kiezen voor de optie om alle bezoekers van je website weer te geven. Je kan ook een minimaal aantal bezoekers als kiezen zodat de teller nooit zal verschijnen wanneer bijvoorbeeld een klant slechts alleen is! Tot slot kan je kiezen hoe je je klanten noemt. Van gewoon ‘people’ tot ‘techlovers’ kan hier aangepast worden.

Hot streaks:

Bij hot streaks kunnen we kiezen of we ‘visitors’ of ‘conversion’, zoals hier, weergeven. Persoonlijk zijn wij voorstander voor het weergeven van ‘conversion’. Zo geeft je weer hoeveel mensen er actie ondernomen hebben en stimuleer je anderen om hetzelfde te doen. Ook hier kunnen we een minimum instellen en onze klanten voorstellen als bijvoorbeeld ‘people’. Tot slot kunnen we bepalen welke actie je klanten ondernomen hebben! Dit kan ‘ started their free trial’ zijn, maar bijvoorbeeld ook ‘ deden aankopen op onze website’.

social proof aanpassen

Geef je input pagina:

Bij stap twee moet je de URL van je pagina, waarvan je de data wil verzamelen om te tonen via je tools, kiezen. Dit kunnen uiteraard meerdere pagina’s zijn! Dit kan bijvoorbeeld een webshop pagina zijn of een pagina waar de mensen hun e-mailadres kunnen invullen… Dit zijn de pagina’s waarop je wilt dat mensen actie ondernemen!

Kies je output pagina:

Bij stap drie kies je de pagina waarop je wilt dat je gekozen tools verschijnen! Ook hier kan je meerdere pagina’s selecteren. Dit zijn vaak je pagina’s met de meeste bezoekers. Het kan ook perfect om je input pagina ook als output pagina te gebruiken.

De laatste aanpassingen:

Hier kan je nog algemenen aanpassingen maken aan je gekozen tools! Zo kan je kiezen om een link te verwerken in je notificaties. Maar ook zeker een aanrader is er voor zorgen dat ‘show on top of page on mobile’ is geactiveerd! Het zorgt voor een aangenamer gebruikerservaring voor je klanten die je website bezoeken via gsm. Tot slot kan je ook de tijd tussen twee notificaties en de taal ervan aanpassen.

Na deze vier eenvoudige en snelle stappen heb je zelf een professionele ‘social proof’-tool gemaakt voor je website. En het beste: na deze stappen te ondernemen kan je jouw tijd spenderen aan de dingen die voor jouw de moeite waard zijn terwijl deze campagne voor jouw al het werk doet! En eerlijk is eerlijk: het leven is te kort om er niet van te genieten…

Onze ervaring

De vertrouwensband tussen klant en verkoper is van het uiterste belang! Zonder vertrouwen kan een zaak niet verdergaan. Het vertrouwen winnen en behouden van je klanten is dus prioriteit nummer één.

Proof zorgt ervoor dat je op een eenvoudige manier ‘social proof’ kan verwerken in je website. Door hun gebruiksvriendelijk dashboard in combinatie met hun hulpdesk kan je als startup niet slecht varen met Proof. Daarbovenop krijg je professionele tools om je ‘conversion rate’ op te krikken, tools die zelfs voor de grootste bedrijven heel interessant zijn. Volgens Airbnb en vele anderen was Proof dé motor achter hun succes.

Geplaatst in Programmeren Arduino voor dummies.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *